Mange tusinde danskere er medlem af Folkekirken uden at tro på det vås der bliver udgydt fra talerstolene dér og uden at komme dér. Hvis du er medlem af Folkekirken og ikke ved hvordan du melder dig ud, så er dette en tekst til dig.

Jeg har fundet en blanket til udmeldelse af Folkekirken (pdf-fil). Du skal blot udfylde den og sende den til dit kirkekontor. Du får nok en reklame fra dem flere gange årligt, det gør jeg selvom jeg ikke har været medlem i over et årti. På reklamen fra den lokale filial af kirken står en adresse som du kan sende blanketten til. Du kan også søge efter dit sogn her.

Tjen penge

Lige inden jeg skrev denne tekst var jeg forbi på Jakobs side skepticisme.dk og ser, at han også har lavet en lignende post for nylligt. Han har endda lavet en ny fin blanket, der kan bruges til udmeldelse af Folkekirken (statskirken som han også kalder den).

Bemærk: Det er ikke nødvendigt at bruge en blanket til udmeldelse af Folkekirken. Det er blot en hjælp til at sikre du får skrevet alle de ting, der skal bruges administrativt.

Opdatering: Blanket med logo for Humanistisk Samfund udmeldelse af folkekirken (pdf-fil).
Neutral blanket til udmeldelse af folkekirken (pdf-fil).

Hvad venter du på? Print nogle blanketter ud og giv den til alle du møder!