Politikens netlæsere stemmer for at lukker kirkerne. Det er da et skridt i den rigtige retning. Personligt tænker jeg på alt det skidt som kirkerne har medført når jeg ser dem, og overalt i landet er disse modbydelige centre placeret sådan de kan ses på lang afstand.

Et af de værste steder er på vej til Odense. Denne gamle by, hvor myten går at den er opkaldt efter guden Odin er skæmmet med en domkirke placeret højrt, og med mange (alle?) de store indgangsveje går direkte mod kirken som man dermed kan se på mange kilometers afstand.

I mange småbyer er det meget rart med det høje kirketårn, for kroen lægger oftte tæt derved; men på den anden side er byerne så små at kroen er til at finde alligevel, og jeg har i øvrigt endnu ikke besøgt en af kroerne…. det kan være at hvis jeg havde overværet en gudstjeneste i kirken, at jeg så også havde haft brug for at skylde budskaberne ned på kroen.