En 32 meter høj stormoske er på vej til København. Et flertal i Borgerrepræsentationen godkendte torsdag, at der kan opføres et islamisk kulturcenter med tilhørende moské på Vibevej 25-29.
Betalingen for overtroshuset skal ske vi donationer. Personligt vil jeg holde øje med, hvor meget Arla giver i støtte. Virksomheden har tidligere udtalt, at de vil yde økonomisk støtte til opførslen af en moske/moskeer i Danmark. Det hænger nok sammen med, at Arla gerne vil sælge osteprodukter til muslimerne.
Personligt køber jeg ikke Arla-produkter (inkl Rynkeby-produkter), da jeg ikke ønsker mere religion, køb af Arla-produkter vil udelukkende føre til Arla får større overskud, som de kan benytte til, at finansiere moskeer.
København siger ja til kæmpe-moske
Stakkels københavnere.
31 kommentarer
Comments feed for this article
28. august 2009 hos 01:49
Moq
Umiddelbart har jeg ikke de store problemer med en moske på trods af min begrænsede respekt for tro i almindelighed. Specielt siden de tilsyneladende selv indsamler de nødvendige midler til bygningen.
28. august 2009 hos 07:55
Folkesjælen
Her er så et eksempel hvor jeg vist er uenig med dig Veulf. Jeg støtter fuldt og helt opførelsen af en moske i København, og her tilsidesætter jeg fuldstændig mine egne holdninger om religion. Det er da utroligt pinligt at et demokratisk land med tænke, tro- og talefrihed ikke kan finde ud af at tillade opførelsen af en moske, når vi i forvejen har bedemekkaer for alverdens mystiske religioner. Jeg respekterer fuldstændig din modstand mod religion i det offentlige rum, men vi ved jo begge to godt at 99,9 procent af modstanderne er imod udelukkende fordi det er en muslimsk helligdom. For dem er det ikke andety end kvalm dansk intolerence og fremmedhad, og jeg krummer tæer over det samfund vi er blevet til på de små 10 år hvor folkepartiet har haft lov til at styre kulturdebatten. Så klask I bare nogle moskeer op, og I må også gerne kalde til bøn fra dem for min skyld. Ellers skal den konstante klokkeringning vi udsættes for i hvert fald også forbydes.
28. august 2009 hos 09:25
veulf
Starter bagfra.
Jeg vil jo også have klokkeklangen stoppet. Der er alt for meget larm, og derfor bør vi aktivt begrænse al unødigt larm.
Kirkernes klokkeklang er i øvrigt reklame. At kirker skulle ringe med klokker blev indført for, at få flere i kirke. – Det er noget jeg er blevet fortalt af en underviser engang, men det var måske helt tilbage i folkeskolen og jeg kan ikke huske underviser eller fag.
Det ville være rart, at have en bog at kunne henvise til.
Det er ikke sådan, at der ikke er moskeer i Danmark. Der er allerede mange moskeer i landet skabt i eksisterende bygninger.
Det at bruge eksisterende bygninger er der intet specielt ved, hverken ifølge historien eller myterne.
Islam har jo kaba’en. Inden Muhammed førte krig mod Mekka var det et hus for mange andre religioner, som han blot forbød.
Der er mange andre bygninger rundt om i verden, som den dag i dag viser sit tydelige tegn på, at de har været andre religions bygninger. Bygninger som er gået fra synagoge, til kirke, til moske. Andre fra moske til kirke m.m.
At benytte bygninger, som ikke er bygget religiøst fra start er heller ikke noget særligt.
For blot at nævne hvad jeg slev har besøgt de seneste fem år. Så kan jeg fortæller om buddhister, der har indrettet en taglejlighed til religiøst rum, med rum for meditation.
En anden buddhistisk gruppe har indrettet, hvad der minder om gammel værksted/kornkammer til tempel.
Jeg har været hos Jehovas Vidner, som har helligdom i et parcelhus med et overraskende stor “kirkesal”.
Jeg er af den grundopfattelse, at religion og den – både historiske og aktuelt – største trussel imod demokrati. Jeg ønsker, og arbejder for, at folk bliver undervist og opnår viden, og derigennem vender ryggen til religion. Dét vil styrke demokratiet.
28. august 2009 hos 12:06
Folkesjælen
Jeg synes, at så længe man tillader bygningen af spritnye kirker rundt om i landet er det fuldstændigt ulogisk ikke at tillade muslimerne at lave moskeer. Det må være enten eller.
Derudover mener jeg grundlæggende, at hvis en flok mennesker vælger at gå sammen, købe en grund og opføre et hus formet som et græskar, hvor de kan sidde og hyle mod månen, står det dem i princippet frit for. Jeg kan synes de er idioter, men det er ikke op til mig at bestemme over dem. Der kan være tusind grunde til at begrænse andre ret til at udtrykke og evangelisere deres tossede religioner, men principielt er trosfriheden ukrænkelig.
28. august 2009 hos 13:26
veulf
Jeg synes heller ikke der skal bygges nye kirker, eller synagoger, eller templer, eller hvad religiøse bygninger ellers kaldes. Jeg er enig i, at det må være enten eller, heldigvis er min holdning ikke selvmodsigende.
Jeg er tilhænger af fornuft og jeg HADER løgn som jeg mener vi skal stoppe.
Religionsfriheden er ikke en frihed jeg støtter, jeg mener slet ikke det er en frihed. Religion er og bliver undertrykkende og det modsatte af frihed.
Jeg synes altid vi skal arbejde på vide mere. At samles om skabelses af løgne er jeg modstander af, også når det er i folks egne hjem for egne midler.
30. august 2009 hos 17:45
WilliamJansen
Jeg anskuer sagen principielt.
Forsamlingsfrihed, tankefrihed og ytringsfrihed dækker tilsammen et forsvar for moskéens ret til at eksistere.
Hvis planlove, støjgener m.m. holdes indenfor de af lovgiverne udstukkede rammer, så skal der være plads til moskéen.
Jeg er demokrat før jeg er religionskritiker.
30. august 2009 hos 19:26
Sector
Umiddelbart har jeg ikke de store problemer med en moske på trods af min begrænsede respekt for tro i almindelighed. Specielt siden de tilsyneladende selv indsamler de nødvendige midler til bygningen.;. All the best!!
8. september 2009 hos 23:11
Pedram Kazemi-Esfarjani
Kaere venner,
Hvis I er sarte sjaele, lade vaere med at laese mit indlaeg. Hvis I kan taale lidt venskabelig provokation udtrykt med bedste hensigter, laes og blive oplyst om “Islamists Without Borders”!
se lige http://www.slate.com/id/2226110/ og http://www.mfa.gov.il/MFA/Government/Communiques/2009/DM_Barak_on_appointment_Vahidi_Iranian_defense_minister_20-Aug-2009.htm.
Stormoskeen i Kbh. er financieret af den iranske ambassade, mullah-en er en Iransk Islamisk Revolutionaer Garde (IIRG) mand; Iran har lige faaet ny krigsminister, der er IIRG udenlandsk attentat squad leder, Interpol har arrest-ordre paa svinet. Disse er signaler med en vognstang, at den ultravoldelige, meget militante regering, der har aabent samarbejde med de tyske neonazister, USAs Ku-Klux-Klan og white supremacy nazister og andre voldelige terrorister i Vesten, vil bruge moskeen som militaer-base og begaa attentater mod individer og nationer. Danmark var engang “demokratisk” nok at lade tyske Nazister vandre ind i landet; det er ikke demokrati, det er underkastelse, annullering af demokrati til fordel for fascismen. Liberal demokrati skal kunne forsvare sig ved bl.a. at begraense omfanget af fascistiske, militante organisationers borge og tilholdssteder og aktiviteter. Det er fuldstaendig i samklang med Grundloven og demokratisk sindelag. Den Iranske regerings milits Basij satte brand paa den danske ambassade i Iran i 2006 ligesom deres marionetter i Beirut og Damaskus braendte danske, norske og svenske ambassade ned.
Laer af de danske modsandfolk, de faa der var, og forsvar Danmark, bedst at goere det nu med civiliserede “damage control” metoder end at vente til de iranske agenter og operatives begynder deres militante aktiviteter igen. Husk ogsaa at denne iranske stat kender ingen graenser og respekterer overhovedet ikke nationers suveraenitet. Saa islamis lov og vold vil gaelde i Koebenhavn med deres oegede tilstedevaerelse og deraf foelgende oegede aktiviteter.
Med venlig hilsen
Pedram Kazemi-Esfarjani, ateist, paa den iranske islamiske stats doeds-doemtes liste per definition
P.S.: kaere danske medborgere, vaer venlig ikke at saelge os ikke ud til fascisterne, som nogle danske myndigheder solgte ud af joeder, modstandsfolk, der blev arresteret og sendt til KZ lejre eller Gestapo torturkamre eller henrettelse. Det er ironisk at give iranere asyl for saa invitere deres boedler ind til at likvidere dem her i Koebenhavn!
9. september 2009 hos 10:25
folkesjaelen
Rolig nu Pedram. Det skal nok gå. Det handler om ytringsfrihed. Klap nu lige hesten før du drager nazitysklands endlösung ind i billedet. Du skriver bl.a. at irans regering har et:
“aabent samarbejde med de tyske neonazister, USAs Ku-Klux-Klan og white supremacy nazister og andre voldelige terrorister”
Som man siger “Link, or it didnt happen” Eller med andre ord; Jeg vil gerne se dokumentation for sådan en påstand. Du sidder med hele internettet foran dig. Det må være en smal sag.
Jeg tror søreme du er en rigtig god gammeldags konspirationsteoretiker, truther, birther og hvad de ellers kaldes. Det må være spændende…
9. september 2009 hos 14:54
Bent
Der er en kedelig tendens til at acceptere alt hvad der er islamisk, enten med henvisning til diverse fihedsidealer eller med henvisning til eksisterende religiøse forhold.
Det første forhold er efter min mening en selvudslettende og forfejlet opfattelse af begrebet “frihed”. Friheden er relativ skrøbelig og derfor noget man skal passe på og behandle varsomt. det betyder at friheden ikke er noget absolut begreb, forstået som “uden grænser eller rammer”. Friheden kan normalt ikke modstå totalitære religioner eller ideologier, og da slet ikke hvis disse ligefrem inviteres indenfor under dække af frihedsidealet selv. Sådanne direkte eller indirekte trusler kan- og skal man selvfølgelig ikke acceptere og da slet ikke med henvisning til frihedsbegrebet.
Til den andet forhold bør man blot sige, at man behover jo ikke at videreføre sine historiske fejltagelser ved at begå nye fejltagelser.
Store dele af islam praktiseres som en lov-religion. Man kan måske sige det samme om andre religioner, men truslen fra islam ligger i den indbyggede offensiv. Dels er der tale om en lov-religion hvor intet er til ret megen forhandling eller fortolkning og dels på grund af den enorme mængde personer som bekender sig til islam. Disse to forhold skaber en kritisk masse af personer der har agt og får magt til at stække friheden og gør dermed islam til den næststørste trussel mod vore frihedsidealer. Den største trussel kommer fra de personer der i frihedens navn underminerer friheden ved at tillade totalitære religioner og ideologiers fremmarch under dække af frihedsidealet.
Unaset, så er totalitarismens første ofre mennesker med den absolutte opfattelse af frihed.
hvis du fortsat ønsker at kunne tænke selv, så skal du i hvert fald ikke støtte tiltag der medvirker til det modsatte. En stor-moske er en søm i frihedens ligkiste. Møske ikke lige her og nu, men på sigt.
Mvh
10. september 2009 hos 00:30
Pedram Kazemi-Esfarjani
Folkesjaelen kunne jo selv goere et forsoeg paa at finde de links jeg bringer nedenfor. Men jeg bebrejder ham ikke, idet vores media har selv-censureret denne helt officielle, aabenlyse og permanente neo-fascistiske samarbejde paa tvaers af religion og graenser. Derfor lyder det utroligt, naar jeg skriver om det. Vaer’saa god at studer faenomenet selv. Man kan jo starte med Wiki, hvor der er et vaeld af referencer: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Conference_to_Review_the_Global_Vision_of_the_Holocaust
Men der er andre links: http://www.meforum.org/1704/deciphering-ahmadinejads-holocaust-revisionism
http://www.holocaust.nu/printnow.aspx?aid=272
Og sidst, ikke mindst, en idraets-scene fra 2004, hvor et par tusinde af de iranske islamister (ingen andre toer udtrykke sig politisk i en Iransk stadium nemlig) viser “den Ariske hilsen” som de kalder “heil Hitler” tegnet…
Hvis det ikke var for beretninger fra familie i Tyskland, der havde set dette her live paa ZDF, ville jeg ikke tro det heller. Men kryds-tjek det endeligt. Det undrer mig bare, at vi i Danmark ikke har faaet set de horrible scener, vi, hvis land led saa grusomst under Nazi-okkupationen, burde interessere os for, om et land som Iran er i den grad nazificeret.
MVH
Pedram
10. september 2009 hos 00:34
Pedram Kazemi-Esfarjani
Forresten, nu haaber jeg, at I forstaar, at den Iranske stormoske egentligt vil vaere en grandioes Nazi-borg. Johnny Hansen vil nok blive glad over kommende alliance-partnere med masser af Iranske olie-gas-penge til at financiere nazistiske aktiviteter i Europa og USA.
10. september 2009 hos 00:36
Pedram Kazemi-Esfarjani
Korrektion: Jonni Hansen er den danske nazi-leder, ikke “johnny”. Undskylder overfor Johnny! MVH Pedram
10. september 2009 hos 08:16
folkesjaelen
Rolig nu Pedram. Det skal nok gå. Hvis du mente den famøse Holocaust fornægtelseskonference for tosser overalt i verden, kunne du jo bare have sagt det. Den fik skam rigelig dækning herhjemme også. Jeg troede du mente et pågående samarbejde hvor KKK og lignenede blev støttet af Iran, for det ser jeg absolut intet bevis på i det du har linket til. Jeg antager derfor at du kom til at overdrive i dit oprindelige indlæg. Det er ok. Nå, men det er nu lige meget, for alle kan vist blive enige om at Iran er et ækelt rædselsfuldt sted at leve.
Men Pedram altså. Det handler om ytringsfrihed det her. Og det principellei i, om det er rimeligt, at de kristne skal have lov til at bygge en ækel kirke til deres afgudsdyrkelse, hver gang de får lyst til det, mens muslimer ikke må få en moske. Jeg vil gerne have religion ud af det offentlige rum. AL RELIGION. Ikke noget hyklerisk forlorent islamangst. Så river vi alle religiøse symboler ned, som er grimme og omdanner de pæne til svømmehaller og varmestuer. Det bliver fantastisk.
Lad mig slutte af med et spørgsmål til dig: Hvis muslimerne får financieret deres moske UDEN støtte fra Iran, skal de så have lov til at bygge den?
10. september 2009 hos 21:16
Pedram Kazemi-Esfarjani
Folkesjaelen, det er ikke at forsvare ytringsfriheden at give byggetilladelse til en kaempe base for en regering og en bevaegelse, der terroriserer, censurerer og likviderer forfatter, journalister, forlaeggere og oversaettere i udlandet og indenrigs. Jeg mener ikke, at alle religionshandlinger skulle forbydes, selvom jeg som sekulaer og ateist, ikke kan fordrage disse. Jeg mener bare, at man skal begraense omfanget af deres aktiviteter, saa man kan “police” dem, og hindre dem i at udvide deres aktiviteter til andet end harmloese religioese ritualer. Det er desuden lige meget om en brutal privat-financieret bande som Hells Angels eller Bandidos eller Cosa Nostra anlaegger en stor base eller en fascistisk, brutal stat. I begge tilfaelde skal stoerrelse og maengde af aktiviteter begraenses. Hvis Du ville tillade HA eller Bandidos bygge en borg lige saa stor og centralt som denne moske, ville jeg ogsaa erklaere mig uenig. Davidianerne, Jones i USA eller Ayn Shin Rikyo, der gassede undergrundsbanen i Tokyo og andre militante fanatikere beviser, at man skal begraense bevaegelsesfrihed foer de begaar massedrab. Desuden husk paa, at 9/11 blev udfoert af Saudi-Arabisk financierede og organiserede islamister, og Saudi Arabien er ogsaa ved at faa tilladelse til en stormoske paa Amager. Din ytringsfrihed og retten til religionskritik er direkte truet, gode ven. De to stater var med til Durban I og II og ville goere religionskritik strafbar via FNs korrumperede saakaldte Menneskerettighedskommission. Vi er ved at vaere politisk og militaert omringet som fritaenkere og miste retten til fri tanke og tale og tegning! Jeg er en af dem, der ikke vil afgive min ytringsfrihed ved passivitet og ligegyldighed.
11. september 2009 hos 08:29
folkesjaelen
Før jeg forholder mig til det, vil jeg gerne have du svare på spørgsmålet.
“Hvis muslimerne får financieret deres moske UDEN støtte fra Iran, skal de så have lov til at bygge den?
11. september 2009 hos 12:36
Pedram Kazemi-Esfarjani
Folkesjaelen, denne debat er relevant, men ogsaa lidt absurd: islamister knuste TWIN TOWERS 9/11-2001 og deres militaer-taktik er ved at lykkes: islam er blevet alt-omfattende og der er ved at bygges TWIN MINARETS alle vegne!
Jeg har svaret paa dit spoergsmaal: Privat financieret eller statsfinancieret, skal Danmark begraense stoerrelse af baser, borge, moskeer, kirker, templer etc., og omfang og karakteren af aktiviteterne hvad angaar burtale, fanatiske, militante organisationer, der ikke respekterer nationens Grundlov og andre liberal-demokratiske love og kutyemer som ligestilling blandt kvinder og maend, ytringsfriheden, kunstnerisk frihed og fri religionskritik og seksuel lavalder, der er indfoert af hensyn til individers naturlige fysiske og emotionelle helbred og udvikling.
Hvis man giver lov til byggeri af stormoskeer, giver man hermed lov til oegning, koncentration og bedre organisering af islamisternes militante aktiviteter, der iflg. islam gaar bl.a. ud paa foelgende: at faa alle underkastet islamisk lov; alle stater skal underkastes den centrale islamiske kalifat; ingen skal slippe levende fra at kritisere profeten og hans islam; isaer apostater (dem der har forladt islam) og ateister og andre blasfemer skal draebes, deres blod er “halal” iflg. islamisk lov, dvs. “godfather har givet generel tilladelse til assassineringer – tjek ogsaa http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination“; at sprede paedophili, saa 9 aarige piger kan blive koner til islamisterne, hvilket forlaengst er adopteret i den Iranske familielov, samme taktik i brutal seksuel kontrol, som den katolske kirke har benyttet bliver ved med trods mere end 20 aars afsloeringer og protester fra de sekulaere i USA og Irland; seksuelle overgreb mod boern er nok en af de mest terroriserende og lammende overgreb mod individer og deres foraeldre, kan foere til Stockholms syndrom, hvor man identificerer sig med den “al-overmaegtige” overgriber. Forskellen er blot at katolikkerne goer det mod deres egen lov, mens islamisters profet var paedofil og og lovliggjorde paedofilien hvad angaar piger.
Se ioevrigt Submission, en film af Theo Van Gogh, hvem der blev assassineret i sin hjemby Amsterdam, og hvis manuskriptforfatter Ayan Hirsii Ali er doedsdoemt af islamisterne og i landflygtighed i USA med 24 timers bodygaurds. Theo Van Gogh naegtede at modtage 24 timers beskyttelse, fordi det ville begraense hans bevaegefrihed. Han blev draebt, mens islamistern er ved at opnaa stoerre og stoerre bevaegefrihed.
11. september 2009 hos 12:41
Pedram Kazemi-Esfarjani
Islam betyder underkastelse rent linguistisk og i praksis. Se Theo Van Goghs Submission:
11. september 2009 hos 13:01
Pedram Kazemi-Esfarjani
Amsterdams gader er ikke sikre mere for islamisters angred, lad os forsvare Koebenhavn mod stormoskeer, der mere sandsynligt end ikke vil blive base for imamer og deres assassins:
http://www.metacafe.com/watch/892084/channel_4_news_theo_van_gogh_channel_4_02_11_2004/
http://www.channel4.com/news/articles/world/the+state+of+muslim+women/159220
http://en.wikipedia.org/wiki/Theo_van_Gogh_(film_director)
11. september 2009 hos 13:09
Pedram Kazemi-Esfarjani
En sidste bemaerkning: i islam beder man fem gange dagligt. Mens man beder skal man vende mod Mekka, altsaa Saudi-arabien og kaste sig paa jorden og trykke panden saa haardt som muligt mod et mursten lavet af “hellig ler”, saa man helst faar tyk og misfarvet hud paa panden af bare underkastelse. Loyaliteten hos de saakaldte danske statsborgere, der knaeler og kysser jorden mod Mekka x 5 dgl. i hele livet, vil jeg saette spoergsmaalstegn ved. Symbolikken er bare for staerk til at komme udenom. Desuden skal I huske paa, at der fra stormoskeers minareter udbasuneret med lydforstaerkere en hoejtraabende sang, der ville overdoeve selv de gamle sirener. Saa vi koebenhavnere skal til at leve med en saadan lydforurening, der vil noget og for os iranske flygtninge og for Theo Van Goghs landsmaend vil det nok vaere en sand lyd-tortur: “Allaho-akbar-Allllllllllaaaaaahhooooo-Akbar”, raaber man fra minareterne! Hvis man anmoder dem om at skrue ned for lyden, vil man jo dermed fornaerme deres religioese foelelser og blive stemplet som xenophob-islamophob-racist-apostat etc. og de vil blot gaa videre med deres lydforurening.
11. september 2009 hos 16:29
Pedram Kazemi-Esfarjani
Lad os have noget humor til at lette stemningen…
http://www.cagle.com/news/Bestof2001/2.asp
http://www.cagle.com/news/Muhammad/main.asp
http://www.cagle.com/news/IranDeath/main.asp
http://cagle.com/news/IranianVote/
13. september 2009 hos 08:20
Folkesjælen
Pedram, jeg orker næsten ikke at diskutere med dig. Du er på et korstog mod muslimer, og det gør mig lidt træt at skulle forholde mig til. Vil dog blot sige at du er misindformeret når du tror at der skal kaldes til bøn fra minareerne. Det muslimske samfund har allerede accepteret at de kun skal have symbolsk betydning, og derfor ikke skal have hverken højtalere indstalleret eller imamer siddende i dem, som kan råbe efter dig. Det er i modsætning til de forbandede kirkeklokker vi tvinges til at høre på hver eneste evige dag.
Lad os slutte her. Jeg ønsker dig et langt liv uden had og frygt.
13. september 2009 hos 21:10
Pedram Kazemi-Esfarjani
Anklager om “korstog” og opfordring til at “vende den anden kind til” lyder meget kristent, ikke saerlig forenelig med Oplysningstidens idealer. Jeg agter at leve et langt liv med ytringsfrihed og med mindst mulig religion i det offentlige rum. Det kraever en frygtloes og modig kritik af planer om stor-moskeer fra Iran, Saudiarabien og mon ikke snart fra Erdogans Tyrkiet? Imamerne skal nok faa rettens ord for, at de skal raabe deres “Allllaaaahoooakbaaar”, naar kirke-klokkerne kimer daglig. Naivt at tro, at de vil respektere de loefter de giver i dag, naar stormoskeerne tiltraekker ti-tusinde af hjemlige og besoegende islamister til Koebenhavn.
Apropos had: Jeg vil leve et langt liv uden frygt, ja tak, men jeg naerer et staerkt modvilje graensende til had mod paedofile praester og andre, der udsaetter folk for livslang terror og fornedrelse for at udnytte dem og deres omgivelser som slaver.
16. september 2009 hos 17:25
Pedram Kazemi-Esfarjani
Nu, hvor alle gaar og taenker situationen efter, vil jeg lede opmaerksomheden paa Helle Merete Brix’ analyse og reportage fra andre Europaeiske stormoskeer(180grader.dk/klumme/Mens_vi_venter_p_fredagsb_nnen.php) samt BBC’s dansk producerede Storyville dokumentar om islamisternes vold og trusler om vold, og hvad der venter os alle, hvis vi ikke signalerer vores modstand mod islamisterne ved bl.a. begraense stoerrelsen og omfanget af deres tilstedevaerelse og aktiviteter i Danmark: http://www.youtube.com/watch?v=JM_GITLKbJU
Besoeg ogsaa Frihedsmuseet i Koebenhavn, saa vi alle husker, at det er bedre at forebygge fascismens ubredelse end at lade det ske utilsigtet, for derefter at fortryde!
8. november 2009 hos 06:33
Pedram Kazemi-Esfarjani
Undercover Mosque, en dokumentar ved det britiske Channel Four Dispatchers program. http://video.google.com/videoplay?docid=2515587181120245843#
16. februar 2010 hos 23:44
qader
Danmark er et land med religionsFRIHED (ikke lukkethed!), og at der bliver for engangs skyld bygget, en flot moske i kbh, ville det ikke skade nogen. men tværtimod så har kbh noget der ser godt ud:).
17. februar 2010 hos 00:28
Morten
Qader du har ret!! DK er et land med religionsfrihed. En flot móske i kbh kunne se rigtig godt ud, og det ville gavne Dk på alle måder. DK som en af verdens rigeste land skal vise omverdenen (først og fremmest de arabiske lande, som ser dk som et af verdens mest racistisk land pg. Muhammed-tegninger) at de mindre tal der bor i landet, bliver behandlet ordentligt, med retttigheder.
Og til naive og uvidne folk som “Pedram Kazemi-Esfarjani”, prøv lige at får jers viden andre steder fra, end jers kære TV! Mennesker er skabt for, at elske hinanden, for at holde hinanden i hånd og løse de sværeste opgaver. mennesker er ikke skabt for at hade hinanden!!
typer som dig er grunden til disse store konflikter i dag!! Flere 1000 uskyldige mennesker dør hver dag, om det er soldater eller civile folk, gør ingen forskel, de har begge familie der holder af dem!!
så for Guds skyld, stop alt det her!!
19. februar 2010 hos 10:56
Veulf
qader skrev bl.a. “.. at der bliver for engangs skyld bygget, en flot moske i kbh, ville det ikke skade nogen. men tværtimod så har kbh noget der ser godt ud ..”
Jo det vil skade. At udbrede løgn og bedrag er skadeligt og bør hindres. Etableringen af endnu en moske er et tilbageskridt. At noget har en flot overflade er ikke berettigelsesgrund til noget som helst.
Om unge muslimer – generation jihad 1 og unge muslimer del 2
22. marts 2010 hos 01:56
Pedram Kazemi-Esfarjani
De Trojanske Heste, der var meget flotte at se paa er historiens aeldste militaere- og efterretningsmaessige redskab. Stormoskeer bygget af Islamiske stater som Tyrkiet, Iran, Saudi-arabien og Emiraterne er Trojanske Heste blot, og vi vil stoppe byggeriet af dem, vaer vis paa det. Hvis Du ikke kan lide at laese disse linjer, vil jeg anbefale en tur til Iran, Saudi-arabien og i skriverierne og talerne ved Emiraternes praedikanter, inkl. Al Qadarawi samt Tyrkiets Islamiske statsleder Erdogan’s tale i 1997, citeret af bl.a. Spiegel.de paa engelsk, hvor han erklaerer det, vi Iranske flygtninge alle ved og samtlige danskere burde vide 30 aar efter den Islamiske fascisme generobrede Iran og 9 aar efter 11. September, og 5 aar efter 7. Juli, og ved at kigge over til Pakistan, Afghanistan, Somalia, Nigeria, Indonesien…jeg kunne blive ved med at naevne militaere operationer udgaaet fra moskeer overalt paa Kloden siden Mohammad, den paedofile profet startede sin Islamiske Imperialisme fra en moske i Medina! Laes Jeres historie, venner og fjender…
5. juni 2010 hos 19:55
Pedram Kazemi-Esfarjani
Skriv høringssvar mod moskéen til KK via http://www.blivhoert.kk.dk/hoering/vibevej-25
Vi skal her til lands hjælpe Danmark og Iran i fællesskab mod Islamisk Imperialisme
Takker Ekstra Bladet for igen at tale når andre tier! Vi skal ikke opleve totalitære Islamiske Imperialister tage arven efter axen Hitler-Mossilini-Hirohito, få lov at massakrere deres eget folk for derefter at fortsætte deres udenlandske militære efterretnings-, rekrutterings- og operative virksomhed via deres Trojanske Heste, stormoskeerne. Hjælp de nu tavs-gjorte twittere i Iran ved at bevare et frit Danmark, skriv høringssvar til Københavns Kommune mod stormoskeen på Vibevej via portalen: http://www.blivhoert.kk.dk/hoering/vibevej-25
Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1357035.ece#ixzz0q0SaPA62
3. maj 2011 hos 15:53
Pedram Kazemi-Esfarjani
Nu skal Danmark ikke tillade stormoskeer blive realiseret, isaer set i lyset af, at Pakistan skabte Taliban og draebte og lemlaestede mange Afghanere og siden ogsaa vores soldater, for derefter at huse Osama Bin Laden i deres militaere forlaegninger og lade og han og hans Islamiske Imperialistiske assassins draebe den ene efter den anden af sekulaere hjerner i Pakistan inkl. Punjabs Governor og Minster for Minorities tidlgiere i 2011 og masser af almindelige Pakistanere ved repetetive militaere jihad operationer. Den Pakistanske Islamiske Trojanske Hest husede Osama Bin Laden i 5-6 aar, og hvis Bin Laden ikke allerede var henrettet af brave US Navy Seals, ville han nok flytte til flotte nye bygninger…i Koebenhavn, Aarhus, Roskilde, Slagelse eller Aalborg? Eller ville vores Froemandskorps med Kronprins Frederik og landets liberale demokrati stoppe ham? Det er fortsat et aabent spoergsmaal, desvaerre. Svaret burde vaere et klart ja, vi ville stoppe ham og hans venners stormoskee-byggerier i Danmark.