Nogle gange sker det, at man er enige med dem man mindst venter det af. Jeg har fundet en konklusion hos en som kalder sig selv for kristen* om at være agnostiker.

Det er dermed tydeligt at kun usandsynligt dumme mennesker kan påstå at være andet end agnostikere, da dette kræver at man sidder inde med en viden som man højst sandsynligt ikke har.

Jeg er helt enig.**

Som konsekvens heraf håber jeg at vi kan undgå at bruge tid og energi på debat om at være agnostiker. Lad os i stedet bruge det på at debattere de mange opdigtede guder, hvordan vi mindsker forureningen, hvordan vi hjælper de svageste uden at gøre dem til slaver af hjælpen og hvordan vi skaber en bedre verden uden krig. (jeg ved godt, at blot fordi jeg og en tilfældig kristen er enig om én ting, at hele verden så ikke følger os).

Tjen penge

* Jeg ved ikke om personen bag “jonswall” er katolik, Jehovas Vidne, baptist, kvækker, mormon, apostolsk, adventist, unitar, protestant, metodisk, pinsebevægelse, ortodoks, mooni, reformert (calvinist), hugenot, fra Frelsens Hær eller Brødremeningheden.

** Jeg vil dog foretrække at kalde folk, som fremhæver sig selv som agnostikere, som folk der ikke har tænkt grundigt nok. Især da jeg anerkender, at mange ikke gider eller har tænkt på, at et så vagt udtryk som en “gud” er noget de bør forholde sig til. – Måske er jeg slet ikke så enig alligevel. Jeg håber måske blot, at vi er enige om den konsekvens som jeg har beskrevet.

